2020. április 9., csütörtök

Vizes zsemle recept






50 dkg finomliszt
1 cs por élesztő, vagy 1/2 élesztő kocka
3 dl langyos víz
1/2 dl olaj
2 TK só
1 TK cukor

Ahogy én csinálom , mivel 2 éve lejárt az élesztőm! ha lesz friss, mehet egybe minden!
Fél deci langyos vízben csipet cukorral 1 kiskanál liszttel az élesztőt felfuttatom.ha ez megtörtént.
A fél kiló liszt közepébe mélyedést csinálok
A hozzávalókat beleöltöm és alaposan kigyúrom, amíg nem tapad tészta a kezemhez. (vagy ahogy a nagyi mondaná addig míg nem csepeg a padlás 😀)
Most 3 órát hagytam kelni a tésztát
Lisztezett deszkán még egyszer átgyúrtam és kicsit nyújtófával kinyújtottam, pohárral szaggattam ki . (Hogy tuti egyformák legyenek.Tudom maximalista vagyok! )
A zsemléket vizezett sütőpapírra tettem,a tetejüket is megkentem vízzel , a sütőt begyújtottam, de előtte az aljára tettem egy fém edényt. Amikor jó forró a sütő az edénybe forró vizet öntök, hogy jó kis gőz legyen.
A zsemléket kb 20 -25 perc alatt kisütöttem, amíg szép pirosas nem lett.
A tepsit kivéve újból lekentem vízzel a bucikat.
Hagyom kihűlni a tepsibe......

Nincsenek megjegyzések: