2019. június 26., szerda

Zsinórcspke



Meleg van, nincs idegem most leolvasgatni a mintákat,átizzadni az anyagokat.
Így elővettem a maradék előrajzolt alapom. Zsinórom még volt, de azért pár 10 métert horgoltam hozzá. Muszáj voltam kipróbálni az új Addi acél horgolótűmet . Hát ég és föld a régi és a mostani között a különbség. A régink nem volt nyele, csak a fém, amihez hozzáizzadtam és meg is fogta a kezemet. Ez sokkal jobb és nem is drágább.  Igaz várnom kellett míg megrendelték nekem, de gyorsak voltak és még ajándékot is adtak mellé . :-)




Addi  kupakos acél  tű és az ajándék mellé


Sok-sok zsinórom van, és ha igaz lesz egy eredeti mintám is Romániából
. Szóval még horgolhatok......
De legalább most nem csúszkál a tű a kezemben, és nem is ragad!
Ebben a szaharai hőségben, kész szerencse.

Plusz gyakorolhatom a méhsejtes minta elkészítését. Ahhoz maradt régebbről egy magam rajzolta  terítőcske. Mondjuk látni is, hogy , nem vagyok egy rajzoló fenomén.     



Ennél már egy kicsivel több van készen, de egy biztos a kereten nem marad, csak addig míg a zsinórt fel nem  varrogatom.  Túl sokat kell forgatnom és félő kupán találom magam verni vele :-D
Elég bajom van így is, nem hiányzik egy baleset mellé.
Nagyon kíváncsi leszek milyen lesz készen? Ennél a kézimunkánál az a meglepetés, amikor lekerül az anyagról a kész terítő, és kiderül , hogy sikerrel jártam , vagy irány a kuka?

Minden olvasómnak kellemes hétvégét kívánok!
Sok pihenéssel , és igyatok sokat ( leginkább vizet)


4 megjegyzés:

Edit írta...

Nagyon mutatós a zsinórcsipke kézimunka, megint csak sajnálkozom, hogy nem tudok horgolni. Bár épp a napokban néztem a zsinórcsipke horgolási technikáját, talán nem is olyan bonyolult, meg kellene próbálnom.

A nyél nélküli horgolótűnek nem tudnál te nyelet készíteni? Pl. kisüthető Fimo gyurmából lehetne. Szerintem az nem is csúszna, mint egy műanyag nyél.

Vigyázz magadra!!!

CathlenKata írta...

Ugye? Én most fogok kapni egy rózsás sablont Romániából, majd mutatom ha ideért. A zsinórcsipke horgolása tényleg könnyű bár monoton. a kitöltéshez meg van videós segítség a youtube.-on magyarul. Én is úgy tanultam meg.
Szerencsére van már ADDI acél csipkehorgolóm, összecsukhatós. Isteni vele horgolni, és nem is eszement drága. Az van a képen is.
FIMO gyurmát nem tudok használni, mert baromi régi és vacak a gáztűzhelyem. 1 tepsire való virág elégett. :-(
Igyekszem, egyenlőre ki sem mozdulok.

Palkó írta...

Ide találtam :)
Érdekes ez a fajta horgolásos hímzés... kíváncsi leszek az eredményre!
Nekem ez a nyár még nem okozott problémát... mindig jött gy hűsebb hullám a hőhullám után, így sikerül normális hőmérsékleten tartani a lakást.
Vigyázz magadra, főleg az életveszélyes kerettől óvakodj! :)))
Szép hétvégét kívánok!

CathlenKata írta...

Köszönöm Ildikó! Hiányoztál már nagyon!

Román csipke a neve, és csináltam már két kicsit, ez nem sokkal nagyobb, és lassan el is készül. (Keress rá a pinteresen: Romain Lace ) Meglátod milyen csodásak. Azóta nincs már kereten, csak a zsinór felvarrásáig kell az anyagnak feszesnek lennie.
Neked is szép hétvégét!