2019. október 25., péntek

Tanulság.....


Utoljára a rókákról. Keretezve lesz. Hogy mikor az még kérdés...... majd , és ha kész persze mutatom is.

Az új kép megizzaszt rendesen, kb 600x után rájöttem rossz ötlet a 20.-as 2 szállal.
Újra tervezés.
18.-as olasz Aida 2 szálasan .
Haladok..... és hopp tegnap valami fura történt , számolok itt, számolok ott, biza ez el lett számolva!
Újratervezés , bontás sok és nehéz, káromkodom pedig nem szoktam.💬 Hála a szálazónak szépen lebont , és varrom tovább. Hajnai egyig, szerencse csak 1 szín , de haladás.

Nos innentől nem görcsölök rá, hogy időre készen legyek, mert akkor hibázom ha kapkodok.
Fokozom.... Hímző ráma álló 60 cm tekerős kerettel
Felejtős.




Nincs hely semennyi, Karom, kezem görcsben, így nem megy. Jöjjön a q-snap , és hogy ne lógjon az anyag varrtam rá bugyogót , ami alá el lehet dugni .
Innentől talán haladok is. Bontással együtt az első mintaív készen lesz a héten.

A sok nehézség ellenére szeretem csinálni, igazi szerelemhímzés, még akkor is ha nem mutathatom csak jövőre.
Amit lehet azt persze mutatom, és talán ebből is látni nem kispályás munka lesz.....















Készítettem tű, illetve fonal őrzőket is, hisz nagy képnél jó ha parkolásos technikával hímzünk. Alul-felül mágnes tartja a helyén. Nos a parkolással is akad némi gondom, mert még meg kell szoknom, hogy a kezdés és az eldolgozás csak a színén lehet a munkának. Nagyon sok videót végignéztem , és csak csodálom azokat akik eligazodnak a lógó fonalrengetegben. Igaz a fonákoldalt nem mutogatják, de érzésem szerint nem sokkal szebb , mint más technikáknál. DE ez csak az én elképzelésem.
Parkolásról videó ITT



Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!

7 megjegyzés:

Edit írta...

A HAED-emet én is 18-as aidára hímzem, pedig szerettem volna sűrűbbre. De a látásom sosem volt tökéletes, mostanra még rosszabb lett, így maradt a 18-as.
Szerencsére viszonylag keveset kellett eddig bontanom, akkor is inkább csak pár szemet, nem csúsztam el igazán.
Eleinte én is hímzőrámán csináltam, de aztán nem ment, túl nagy az anyag. Neked hála, a kis ráülős kereten hímzem már régóta, remélem, te nem hiányolod. Kicsit javítani kellene rajta, mert igen sokat forgattam, és a rögzítő facsavar menete megkopott. De majd megoldjuk.

Az új képedhez szépek a fonalak, nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz belőlük.

Ja, a rókák! Nagyon cukik, és szerintem is jobb lesz, ha keretezve lesz a kép, ekkora munka hamar tönkremegy, ha napi használatban van. Én a kelimjeimmel tapasztaltam meg, amelyekből párna lett anno.

CathlenKata írta...

Ez a kép duplája a rókásnak úgy saccra, mert még nem számoltam ki.
Fél év alatt kész kellene lennie, és erre görcsöltem rá, és ez okozta a nagy bontást! Ezt nem szabad, és el is engedtem ha nem lesz kész akkor sem tragédia!
Próbálom q-snappon, de nekem sem kicsi az anyagom.
Nem hiányolom hanem kacérkodom egy másikkal :-D Érdekes, hogy van már a kerek mellett szögletes ülőráma is , de nekem a 60 cm hatalmas nagy.

Rosace fonallal hímzem.

Igen a fiamék kérésére keretben lesz rókás kép.

Vera írta...

Jó döntés a keretbe... mármint a rókás kép, ép akartam is írni, de nem volt időm, Edit leirta az én gondolataimat is...
Én másfajta védelemmel próbáltam az anyagot védeni, de nem igazán jött be, amikor arébb tettem, külön macera volt......de a munka széle igy is piszkos lett.Bár ezt sem értem... nna mindegy...hisz csak is kézmosás után ül le az ember a himzéshez, és nem izzad a kezem..Kérdés hogy a bugyingó, nem akadályozz a himzésbe?
Az én rókám alját kézbe himeztem, ráma nélkül, de bánom, mert azért szerintem sokkal szebbek az x-ekha keretbe himezzük...de már most így marad...A feltűzést én varrással oldodtam meg, persze a végén derül majd ki, hogy igy a széle nem -e sérült...feltekerem a himzésig az anyagot, és a két szélén összetűzöm...Van több méretű kerek keretem, mégis mindig visszatérek a kicsihez... könnyebb tartani, bár az anyagnak nem tudom mennyire tetszik...
Kicsit mindig irigykedem ilyen nagy kép láttán, de nincs bátorságom belefogni... Én nem látom a 18-as itt az első buktató...csak apróságokat himzek, de még igy is többször nekiállok... Nagyítóval meg már nem akarok rontani a szememen...Igy marad a másoknál a gyönyörködés...
A sok bibi után csak elsimulnak a dolgok és megy szépen a himzésed...Sok sikert... aztán majd mutatod amit lehet...
Lassan én is a végére érek a rókámnak...és a mondokámnak is...Szép hetet... már várom hogy túl legyünk ezen , amibe most vagyunk és újra kedvemre kézimunkázhassak!

Vera írta...

és néztem a parkolást.. nekem magas és nem is értem...Egy biztos én két logó fonalat is képes vagyok összekeverni, sőt a himzésbe bele varrni...Le a kalappal aki igy tud himezni..csodálom a profi hmzőket...Én hozzájuk képest csak tapogatok, mint vak a hajnalba...

CathlenKata írta...

Én megkérdeztem a gyerekeket mit szeretnének. gy érzetem így fair. Elvégre ők nézik nap mint nap.
Most gondolj bele az én munkám milyen piszkos, pedig a kézmosás nálam is megvan. Igaz ebben a hőségben izzad is rendesen. Állandóan nyitva a bukóablak, de dől be a büdös kipufogószag, vagy késő délután égetnek is,mert ugye itt sok családi ház is van.
Nekem is van sok keretem, még régebben vettem a q-snappot de az 20x20 as jó nagy, és a leszorítója már laza. Alá kell tenni filcet, és plusz a bugyit, amibe elfér a többi anyag, szóval macera van. De már nem foglalkozom a buktatókkal 3500 3600 x kész van.
Igaz az csak 1 mintalap.
Azért elég nagy képet hímeztél ki és szép nagyon.
Legyen szép heted neked is.

JuciKa írta...

Nem tartom kézben soha a rámát, neki támasztom asztal sarkának széktámlának, mikor mi van kéznél és kellő magasságban. Ezért csinált a párom egy kis szerkezetet ami nem túl nagy és állítható kisebb, nagyobb rámához is tudom használni kényelmesen hátra dőlve. Ennek a szerkentyűnek támasztom a rámát és a jobb kezem alul a bal felül így varrok. Anyagot ami lelóg, nagy hajcsatokkal fogom a rámához miután feltekertem 1-2 csatot használok. Viszont nekem is beszokott minden óvintézkedés ellenére koszolódni a nagyobb hímzésem :(
Kíváncsian várom mit varrsz ilyen titokban :) Kívánom mihamarabb készüljön el!

CathlenKata írta...

Jucika!
60 cm rámát nem tudok sehogy megtámasztani. De ma elvitte az exem a ráma lábakat, és megpróbálja kisebbíteni alul a talprészét, meg dönthetővé tenni, akkor talán majd tudom használni.
Volt nekem is jó nagy hajcsatom, de eltört.
Sajnos szerintem mindenkinek koszolódik ha túl nagy képet hímez..... miután a rókás képet kimostam megtapasztaltam.
1 mintalap van kész, ha mutathatnám sem sokat látnál, de köszönöm a jókívánságaidat.