2021. július 26., hétfő

Hőség

 Még az első nagy hőség idején örültem neki, jól esett nagyon ! Úgy voltam vele, hogy jó méregtelenítő kúra.
A hímzést letettem, mert nagyon vizes lett az anyag. Nem lett volna jó ha a kék jelölést eltüntetem.
Inkább horgolótűt vettem a kezembe, mert annál nem lényeg ha izzadok.
Elkezdtem egy türkiz kendőt  Bellából , de nem sokat látni belőle.



Aztán jött a második hullám a maga 35 fokos poklával. Nos azt már nem nagyon viseltem el, ahogy ezt a harmadikat is nehezen. Ha orvos látná a jobb lábam reptébe begipszelné olyan dagadt, és csúnya.
A térdeim most csak recsegéssel és fájdalommal jeleznek , és a lápcső első számú mumussá lépett elő.

Befőzni semmit sem , minden a fán rohad el. A levendulám is hiába szép idén az sem lesz.  Van még egy kevéske illóm az lesz virág helyett.
Bár a telek nem az enyém, hanem a fiam apjáé , de minden évben hozott valami aktuálisat, de idén nem fog. Beteg nem tudom hány műtét vár rá . 😢 Főleg mikor ?

Itthon az ibolyáim is kikészültek, ha lemegy a hőség pár levelet ledugok ismét , hátha lesz.

A fürdőszoba hiába lett felújítva a zuhanyfülke falán kívül megrepedt a cső, így most az sincs, már jó ideje. Szerencse az ülőkére elfér jó pár 1.75 l  kólás palack langyos vízzel, most az a zuhany. A polcon ott van a szilárd samponom ami valami álom, meg a tusfürdő , plusz rózsaillatú szappan is.
Kényelmetlen? Hát az , de ilyen árak mellett most épp nem telik vizesre.
De még így is jobb mint a lavór. Élvezem, bár messze nem olyan mint a zuhanyozás, de utána újjászületés van.

Visszakanyarodva a kézimunkához most épp egy pulcsit élesztek újjá . 30 évvel ezelőtt készült kissé már öregecske,viszont nagy kedvenc, Másfél hét. kotorászás után külön , külön megtaláltam a mintát, amit sikeresen összehoztam, és most ugyanolyan hippis mint a régi. Bár még életemben nem horgoltam pulóvert , ez az első saját mintával , és saját formával. Már csak másfél ujja hiányzik hozzá és készen lesz. Most csak a hátát mutatom, mert fényképezni sincs kedvem.

Vigyázzatok nagyon magatokra , messze még a hőség vége :-(

11 megjegyzés:

Vera írta...

"Kendős" korszakomon túl vagyok... igy nem csinálok se kötve, se horgolva..Napokba voltam a kézimunka boltba, nagyon fel fejlödött, sok szép cucc van van, ami kellhet, igy megnézegettem a fonalakat, amiből, horgolni, vagy kötni lehet... nna az árak.... jól elszálltak.nekem is van, vállkendőm is, nyakba akasztos is, minden barát, ismerős kapott, igy aztán nem csinálok...Nem volt szándékomba azt a teritőt elkészíteni, ép a nagysága miatt se, de februárba már tudtam, sok időm lesz, amit nem csak ülve fogok eltölteni,igy esett a renulek tavaszi teritőjére a választás, sose álltam volna neki... ezért nem is vettem hozzá fonalat.Csak maradék fonalakat használtam fel...plussz egy gombolyag sárgát vettem is hozzá.
Igaz...fuvart nehezebben lehetett találni..Persze ennek, anyagi háttere is van...Mi megtettük amit gondoltunk, nem volt könnyű feladatunk igy sem, mert a szomszéd udvarára állt az autó, kerítésen át kellett adogatni a cserepet... (hozzánk nem lehetett beállni, a cserép a a ház hátulja mögé lett lerakva anno, szomszéd udvarra felé volta mi telkünkön )én csak "ügyintéző " voltam..és ezer fok.Volt aki saját autó, utánfutóval, vagy csak a kocsi hátuljába bepakolva vitte a csereket

JuciKa írta...

Borzaztó ez a meleg ami mostanában gyötör bennünket :( Jó egészséget kívánok és szorítok, hogy minél előbb rndbe legyen a fürdőszobád!

CathlenKata írta...

Verám!
Nekem kellenek kendők , mert nincs túl sok.Plusz ajándékba is szeretnék csinálni.
Igaz kardigán is kellene. Nem igazán jó a piaci. Kettő volt és elég hamar tönkre is ment. Most amit kinéztem annak már megvettem a fonalát viszonylag olcsón.Amolyan neve nincs. De ha utcára nem is itthonra kell. Mindenképpen.

Meg zokni is kellene. Most találtam éppen két fél párat :-)

De most egy pulcsit horgolok, nem volt könnyű megtalálni a mintát, és összehozni még nehezebben ment, de sikerült. Még másfél ujja hiányzik, de ma 36 fok lesz. Nem fog menni. :-(
Renulek tavaly terítője is itt áll az asztalomon 2 féle kékkel , de nem haladok vele.Terveim vannak, csak épp vagy időm nincs, vagy kedvem nincs hozzá.

Sokat olvastam a katasztrófáról, sokan kértek segítséget (a fuvarhoz is) de jelentkező nem sok volt.Persze nyilván nem mindent olvastam el. Nagyon sajnálom , nagy tragédia ez.Azért aki segített annak inden tiszteltem!

CathlenKata írta...

Jucika! Köszönöm kedves szavaid!
Igen az borzalom! Nem jó ez a hőség senkinek sem. :-( Többet fekszem mint dolgozom, de jelenleg a túlélésre áldozom az energiám maradékát.
A fürdő sajnos egyhamar nem lesz kész. Hitelt nem akarok felvenni rá.
Még egy darabig marad így. :-(

Edit írta...

Nagyon szép színe és mintája van a készülő kendőnek.

Ez a meleg mindenkit kikészít. Szerencsére a munkahelyen már van klíma, tavaly nyáron örülhettünk neki először. Én 25 fokra állítottam, az épp jó, néha még így is lekapcsolom.
Itthon nincs klíma, nem is lesz. Egy horvátországi nyaralásunk alkalmával tapasztaltuk meg, milyen a ventilátoros hűtés világítással. A lámpát és a ventilátort külön is lehet kapcsolni. Bőven elég ez a lakásban. Igaz, minden szobában ilyen van, a kisebbekben kisebb, a nappaliban nagyobb ventilátor. A gyerekek azóta elköltöztek sajá lakásba, de mindkettőnek kellett ilyen megoldás.
A lakásfelújításnál nagy dilemma volt a fürdőkád/zuhanykabin dolog. Maradt a kád. Kevesebb dologgal lehet így probléma. Sajnálom, hogy neked megint kijutott ebből is.

A kerttel idén nem igazán foglalkoztunk, meg is látszi, szinte semmi nincs. Levendula azonban szépen termett, a tesómékkal leszedtük.

Edit írta...

Bocsi, telóról írtam....

CathlenKata írta...

A kendő fonala 100% pamut Alize Bella ombre sütifonal , elül világos türkiz és fokozatosan sötétedik ahogy nő a kendő.
A mintája Harmath Évi Merahmuda kendője (Fizetős minta)
Nem bántam meg hogy megvettem, mert készen mosva blokkolva csodás.

Én a ventilátort sem kapcsolom be, nem tesz jót nekem, és csak a meleget keveri.

Hát nem én akartam masszázsos zuhanykabint az biztos. A fiam azt hitte jobb lesz, de nem sajnos. Cserére meg most nem telik.

Az exemnél van, de nincs aki leszedje, így marad az illóolaj........
De már biztos kiégett ebben a hőségben

Edit írta...

Ez a ventilátor, amiről írtam, nem csak a meleg levegőt keveri. Aki járt nálunk a nagy hőségben, mindenki azt mondta, mennyivel kellemesebb nálunk, mint az ő lakásukban. Szerintem jó pár fokkal hűvösebb van, mint egyébként lenne, ha nem használnánk. Alváshoz tökéletes, nincs huzat, nem hangos. Mi imádjuk.

A kertben a maradék levendula már eléggé elvirágzott, és biztos nem tett jót neki ez a nagy meleg. Száraz minden.

A zuhanykabin tekintetében a fiad nem tud segíteni?

CathlenKata írta...

Hát most arra nem telik. Sajnos vannak gondok, nem kicsik, de azok nem nyilvánosak.
Amúgy az akácfa árnyékol rendesen, de amikor 40 fok van nem sokat ér.

A telek most nincs művelve, de ennek is megvan az oka sajnos. :-(

Nem nem tud , ha tudna már megtette volna, de az ö kis 40 kilójával nem bír a bazi nagy kabinnal, ami mellett még egy fal is van. Bár mondjuk nem értek hozzá, de nem 2 emberes meló kiemelni.....
Amúgy meg dolgozik a szerencsétlen éjjel nappal!

Edit írta...

Sajnálom, hogy ennyi gond van. 😞

CathlenKata írta...

Ne sajnálj! Tudod, hogy mindenkinek megvan a maga keresztje. Nekem most ez....