2019. november 11., hétfő

A fokföldi ibolya

Lassan  csókolómmal lehet köszönni neki akkora lett . Elér régen kaptam egy levelet, és/mert fehér virágú volt mindent megtettem érte, hogy megmaradjon. Mostanra 3 cseréppel van. Ezeken a képeket 1 cserép virág van, viszont óriási. van vagy 25-30 cm.  Bevallom a kidobás határán voltam amikor láttam van bimbó, nos így maradt.
Bár sajnos elnyomja a többit, de nem gondoltam volna, hogy ilyen nagyra megnő!




Amit nem tudtam nem akármiért ilyen. Nemesített fajta. A virága fehér de nagyon enyhén rózsaszínes itt-ott.  Hatalmasra nőtt , tavaszra kellene nekik egy pálmacserép.
Túl sokat nem bolygatom őket, csak ha elhajolnak .
Ami lényeges és sok ibolya tulajdonos nem tud, perlitet kell a földbe keverni, mert akkor az megakadályozza a túlöntözést (Felszívja a felesleges nedvességet, bár a cica tulajdonosok ezt tudják!)
Igaz mindezt nem magamtól tudom, olvastam az ibolyákkal foglalkozó csoportban amikor kaptam a levélkét, sok-sok okosságot leírtak, de  ők kimondottam szaporítással foglalkoznak. én meg ugye az egyszem levelemmel...... Tápot nem kapnak, csak 1 évben 1x. ha el nem felejtem.

Sajnos viszont a kicsike gömbkaktuszunk elpusztult. 😢

Most egy kicsivel hosszabb blogszünet következik.

4 megjegyzés:

JuciKa írta...

Nagyon szép! Megjutalmazott mert megkegyelmeztél neki.

CathlenKata írta...

Nem egészen, mert nem ezt az ibit akartam :-) De mivel szóltak, hogy ez keresztezett fajta, már hagyom mind a 3 db . Aztán tavasszal lesz még! :-)

Palkó írta...

Csodaszép az ibolyád!
Az enyém is virít, de rózsaszínben :)

CathlenKata írta...

Köszönöm! Ritka fajta az enyém. Négyünknek volt és már csak nekem van.
A virága a képen fehérnek látszik, de rózsaszín cirmos!
Sajnos a többi ibolya, épp hogy él.